Kommentarer

Klik på overskriften for at kommentere
Hvis du kan lide hvad du læser så 'del' og giv +1 så andre også bliver opmærksom på bloggen

tirsdag den 2. juli 2013

NIMBYs

Studstrupværket, set fra Mols
Et nyt ord er dannet på engelsk: NIMBY = Not In My Back Yard = Ikke i min baghave. Det gælder nu om dage ikke bare om atomaffald, som i 70'erne, men nu også vedvarende energi. Jeg vil mene, at det var et resultat af, at vi bor tæt, så enhver installation har potentiale til at genere de omkringboende. Jeg er faktisk fortaler for, ikke at genere folk med store installationer, der hvor de bor, så vindmøller og elmaster bør ikke være i nærheden af byer. En del mennesker har to boliger, lejligheden i byen og sommerhuset ved havet. Så begynder det at blive svært, når disse mennesker heller ikke vil se møller på havet eller i et øde område.
Jeg bor i det nordlige Aarhus, hvor vi mange steder kan se Studstrupværket og Lisbjerg Affaldsforbrænding, som begge producerer el og varme til Aarhus. Jeg tror faktisk, at jeg hellere vil se på vindmøller og solceller. Se artiklen fra Australien, hvor der er modstand mod solceller!! Så har kværulanterne alligevel fået for meget at skulle have sagt. Heldigvis bliver projektet gennemført. Jeg henviser lige til en tidligere artikel på denne blog.
Nu har en fyr skrevet en artikel om, hvad man gør ved (de fleste) kværulanter. Hvis du vil argumentere for vedvarende energi (og det vil du), så læs artiklen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar