Kommentarer

Klik på overskriften for at kommentere
Hvis du kan lide hvad du læser så 'del' og giv +1 så andre også bliver opmærksom på bloggen

søndag den 22. december 2013

Vindenergirekord

Så er jeg tilbage med mere information om vedvarende energi. Selv om jeg ikke har skrevet et stykke tid, så har jeg da samlet lidt godt til julen, - lidt godt at varme sig på i denne mørke tid.

AWEA-blog har skrevet at Danmark har produceret 122% af sit el-forbrug den 28. oktober 2013. Det var under den første efterårsorkan, så vidt jeg husker. Det er i sig selv godt, men det er næsten endnu bedre, at der bliver skrevet om det i USA.

Danmark er nemlig ved at blive berømt ude i verden for vor satsning på vedvarende energi, - specielt selvfølgelig vindenergi. Vi er et fyrtårn for alle der kæmper for ren energi i fremtiden. Det er godt for verden, men specielt da godt for Danmark og aktieinvestorene i Vestas. Siemens i Brande gør det også godt og der er et hav af underleverandører til vindindustrien, som har skabt sig en base i Danmark og nu kan etablere sig ude i verden. Hvis jeg tager de allermest positive briller på, så er vi måske ved at skabe et nyt "Mærsk".

Abstract in English:
Denmark reached a maximum for wind energy production of 122% during a very windy October 28, 2013. We hope this will be an inspiration for the rest of the world to invest in more renewable energy.

Links:
http://aweablog.org/blog/post/postcard-from-the-future-122-wind-power-in-denmark
http://energinet.dk/EN/KLIMA-OG-MILJOE/the-Danish-windcase/Sider/Den-danske-vindcase.aspx


Ingen kommentarer:

Send en kommentar