Kommentarer

Klik på overskriften for at kommentere
Hvis du kan lide hvad du læser så 'del' og giv +1 så andre også bliver opmærksom på bloggen

lørdag den 13. april 2013

Aarhus Sustainability Festival

I denne weekend holdes en festival for bæredygtighed på Godsbanen. Der foregår alt muligt og der er mange udstillere. Det hedder Aarhus Sustainability Festival
Jeg snakkede selv med en fyr, der begav sig af med at levere frosne økologiske kyllinger til ens hoveddør. Man skal dog aftage mindst 10 stk. pr gang.


Noget af det mest interessante er nok bybier. Der er i dag en stor mangel på bier. Det er måske ikke så alvorligt for os, at vi skal mangler honning, men at planterne ikke blive bestøvet, er anderledes alvorligt. For et års tid siden, så jeg en udsendelse, - jeg tror det var i "Anne Mad". Hun viste os, at man i New York har bistader på højhusenes tage. De er så med til at bestøve byens planter og samle honning. Det er nu også kommet til Århus. Du kan kan læse mere her.

Så er der selvfølgelig også mange andre ting. Jeg var inde og se modeopvisning af tøj lavet af genbrugstøj. Ganske interessant at se, hvad de kan finde på, - men pigerne på podiet har i hvert fald ikke belastet verdens fødevaresituation ret meget. Jeg synes, det er lidt uhyggeligt.

Lidt Westernagtigt stemning



Udenfor var der var der en masse aktivitet. Musikscene, barer osv. lidt som Roskildefestival eller Christiania. MEGET hyggeligt... Tag ned og se.









Der er store bannere, der forklarer konsekvenserne af vort (over)forbrug.





Jeg lægger lige nogle links, hvor du kan se mere, men her er linket til selve festivallen.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar